Congres CX & Data in Finance

Ontdek hoe jouw financiële organisatie de klantrelatie verder kan uitdiepen en de klantbeleving kan versterken

Helaas, deze productie heeft al plaatsgevonden.

Een volgende datum is nog niet bekend. Wanneer je interesse hebt neem dan contact via de chat of via email met de adviseur.

Verbeter de klantbeleving met data

Financiële organisaties bevinden zich in een snel veranderde omgeving boordevol transities, wet- en regelgeving en nieuwe spelers. Dit maakt het essentieel om relevant te zijn en blijven voor klanten. Een goede customer experience (CX) wordt verhoogd door klantdata te integreren en effectief in te zetten. Op basis hiervan kunnen gerichte verbeteracties doorgevoerd worden. Om klantgerichtheid vervolgens organisatie breed uit te dragen, moeten initiatieven consistent en complementair zijn over IT en de business heen.

Wil jij ontdekken hoe jouw financiële organisatie de klantrelatie verder kan uitdiepen en de klantbeleving kan versterken? Kom op 6 april naar het congres CX & Data in Finance in Utrecht!

Direct aanmelden Bekijk het programma

 

Topsprekers op het podium

 

Uitgelicht: keynote spreker Nienke Bloem

Nienke Bloem

Certified Customer eXperience Professional (CCXP), certified trainer CX, mede auteur van het boek The CX Travel Guide


Nienke geeft in deze video antwoord op o.a.:

  • Wat heeft jouw pelgrimage jou gebracht binnen je eigen CX ontwikkeling?
  • Hoe maak je als professional echt het verschil in Customer Experience Management?
  • Wat maakt het essentieel om CX data gedreven aan te pakken?
  • Welke 3 belangrijke Data Driven CX ontwikkelingen verwacht je de komende 5 jaar?
  • Hoe maak je Data Driven CX effectief binnen de financiële sector?

 

Ontmoet dé koplopers en disrupters in de financiële markt en leer:

  • Welke (digitale) CX strategie en tools je inzet zodat je organisatie relevant is en blijft voor de klant
  • Hoe data-driven klantinzichten je op weg helpen naar een klantgerichte benadering
  • Hoe je core business technologieën effectief inzet en slim gebruikmaakt van de schaalgrootte, ervaringen en historische klantdata
  • Hoe je snel experimenteert en opschaalt met nieuwe data-gedreven technologieën, producten en processen

Bekijk het programma

 

Programma

 

09.00 uur

Ontvangst

 

09.30 uur

Opening door de dagvoorzitter

Jannie Benedictus, journalist, columnist en dagvoorzitter.
Ze schrijft veel over personal finance en werkte geruime tijd als (hoofd)-redacteur en uitgever van verzekeringsplatform am.

 

09.40 uur

Keynote

Hoe je op de juiste dingen inzet en CX kansen aangrijpt

  • 5 belangrijke principes integreren in de klantreis van de organisatie
  • De shift van KPI’s naar CPI’s (Customer Performance Indicators)
  • Klantbehoeften per doelgroep: verschillende praktijkcases van banken

Tom de Ruyck, Managing Partner & Head of Insight Activation, InSites Consulting

 

10.05 uur

Keynote

Hoe je de klantreis verbetert met Neuromarketing en Gedragspsychologie

  • Welke breintechnieken je kunt inzetten op specifieke onderdelen in de klantreis en wat dit oplevert
  • Hoe je CX goed ingebed krijgt in de cultuur van jouw organisatie: voorbeeld casuïstiek 
  • Wat jij vanaf morgen anders gaat doen om de customer experience te voorspellen en naar een hoger niveau te tillen

drs. Chantal van den Berg-Breinexpert, Founder Brainschool: De #1 plek waar jij jouw Neuromarketingtools vandaan haalt, Auteur Breinspel

10.30 uur

Talkshow

Financiële organisaties CX futureproof?

Hoe zet je data en technologie optimaal in om de customer experience te verhogen?

 

Marinka van der Meer, Chief Customer Officer, Volksbank
Ester Merckel, Managing Director Business Change & Data Analytics, PGGM
Alexandra Caraghiulea, Director data analytics and customer dialogues
orchestration, ABN AMRO

11.00 uur

Recharge & Go

Koffie- en theepauze
 

11.30 uur

Best practice tafelsessies

Ga in kleine groepen in gesprek met de tafelleider om kennis en ervaringen uit te wisselen over datagedreven CX. Er zijn twee rondes van elk 30 minuten. Na de eerste ronde kun je aanschuiven bij een nieuwe sessie voor de tweede ronde.

Ronde 1: 11.35 – 12.05 uur
Ronde 2: 12.15 – 12.45 uur
Schuif aan bij de sessie die het beste past bij jouw vraagstukken.

De digitale klantreis met chatbot Ceebee

  • De continue verbeterloop op basis van data: inspelen op pijnpunten per kanaal
  • Hoe het klantproces wordt versneld binnen het nieuwe kanaal ‘conversational’
  • Hoe Centraal Beheer de customer experience integraal optimaliseert over alle business lines heen

Annemiek Bakker, Product owner conversational, Centraal Beheer
Ruben Teunissen, CRO specialist | Team ChAI, Centraal Beheer


Van procesdenken naar een klantgerichte benadering

  • Hoe het CX-framework (strategie, begrip, klantreis, metrics, governance en cultuur) sturing geeft aan customer experience management 
  • Strategie doorvertalen naar 3 concrete klantbeloftes 
  • Het ontwerpen van datagedreven touchpoints om de klant direct te helpen

Esther Keizer, Manager Customer Experience & Communication, Ahold Delhaize Pensioen


Hoe je strategisch beweegt naar een datagedreven klantgerichte organisatie

  • Een multidisciplinaire aanpak en de change agenda gebaseerd op het client feedback book
  • Connecting customer experience - business goals: hoe pak je dit aan?
  • Hoe de NPS score wordt verhoogd en de effecten worden gemeten

Mustafa Gürel, Customer Experience Manager, Van Lanschot


Hoe je met een CX framework de customer journeys binnen verschillende kanalen kunt verbeteren

  • Hoe je touchpoints effectief meet en inricht op basis van klantinzichten
  • Hoe je een omnichannel strategie ontwikkelt en op basis van klantinzichten, business doelstellingen & IT landschap een toekomstgerichte journey vormgeeft
  • Hoe de doorvertaling naar een concrete roadmap eruit ziet: praktijkvoorbeelden van een creditcardmaatschappij, grote publisher en gerenommeerde retailer 

Jurjen de Groot, Interim Digital Channels & Customer Experience Lead (ai)


Verantwoordelijk innoveren met Data & Artificiële Intelligentie

  • Gebruik van Data & AI binnen het Customer Experience (CX) domein
  • Perspectief vanuit wet- en regelgeving (AVG)
  • Perspectief vanuit Martech

Rein Mertens, Head of Customer Advisory, SAS
Michiel Kleijn, Manager Customer Intelligence Solutions, SAS

12.45 uur

Lunch
 

13.45 uur

Keynote

A CUSTOMER-CENTRIC APPROACH TO PRODUCT STRATEGY IN A DIGITAL PAYMENT ECOSYSTEM

  • Customer and Partner payment journey in eCommerce
  • Data drivers for shift in customer preferences
  • How products are created and improved based on data driven insights

Pragya Jauhari, Senior Product Manager – Fintech, Booking.com

14.15 uur

10 minuten zaalwissel

 

14.25 uur

Open your mind sessies

  1. Een future-proof data platform bestaat niet!
    Bouw vandaag een data platform voor de klant van morgen
    - Trends en ontwikkelingen van CX en data platforms
    - Modulair bouwen en inzet van open-source tools

    Job Ammerlaan, Data engineer, Riviq
  2. How to use a startup approach to innovate your service
    - 3 methodes om klantbehoeften in kaart te brengen
    - De snelste route om concepten te valideren
    - Financial innovation - Van waardepropositie tot MVP

    Arne Hutter, Client Consultant, Essense
    Toon Peek, Co-founder & CEO, Equip
     

14.55 uur

10 minuten zaalwissel

 

15.05 uur

Keynote

Managing CX on three flight levels

  • Waarom we langs elkaar heen praten als we het over CX hebben
  • Hoe je ervoor zorgt dat agile ontwikkelteams vanuit je CX strategie werken
  • Waarom je CX op meerdere lagen moet meten, en hoe

Harald Lamberts, Oprichter Essense. Wij maken CX operationeel in organisaties van strategie tot implementatie in de kanalen
 

 

15.30 uur

Recharge & Go

Koffie- en theepauze
 

16.00 uur

Keynote

CX is a pilgrimage- 5 strategies to spice up your leadership

  • Waarom data-driven de basis is
  • Waarom een klant BHAG van groot belang is
  • Hoe jij binnen de financiële sector uiteindelijk het verschil maakt voor de klant

Nienke Bloem, Certified Customer eXperience Professional (CCXP), certified trainer CX, auteur van het nieuwe boek ‘CX is a pilgrimage, 50 strategies to spice up your leadership’

 

16.25 uur

Lessons learned & what's next

Jannie Benedictus, journalist, columnist en dagvoorzitter

 

 

16.35 uur

Borrel & Bites

Ontmoet andere CX experts gedurende de netwerkborrel en ga weer met nieuwe ideeën en netwerkcontacten naar huis!

 

Meer informatie en aanmelden

 

Voor wie is dit congres bestemd?


Dit congres is speciaal ontwikkeld voor:
CEO, CCO, CMO, CTO,  CIO, CDO (Chief Digital Officer), E-commerce Manager, (Digital) Marketing Manager, Data Science Officer, Manager Customer Experience, Communicatie Manager, Online Manager, Data Manager, IT Manager en iedereen die geïnteresseerd is om de Customer Experience te optimaliseren.

Werkzaam bij:
Banken, Verzekeraars, Pensioeninstellingen en aanvullende financiele dienstverlening.

Datum en locatie

6 april 2023

Jaarbeurs Utrecht
Jaarbeursplein
3521 AL Utrecht

 

Jouw investering

Tickets    
Werkzaam bij financiële instelling € 599,- (excl. btw) p.p.  
Overig € 1099,- (excl.btw) p.p  


Dit bedrag is inclusief koffie, thee en lunch. Daarnaast heb je toegang tot de digitale syllabus.

Aanmelden

 

Kom in contact met ons!

Inhoudelijke vragen over het programma?

Inge Zusterzeel
Programma Manager
inge.zusterzeel@euroforum.nl
 

Wil je partner worden van het congres?

Tjerk Eijsink
Strategic Partnership Manager
tjerk.eijsink@euroforum.nl

Algemene vragen of hulp bij inschrijven?

Sandra Donkers
Congresadviseur
sandra.donkers@euroforum.nl
Tel: 040 - 2 972 770

Ga gericht aan de slag binnen jullie eigen praktijk

Dit traject is ook volledig op maat te volgen. De theorie en praktijkvoorbeelden worden in dat geval volledig afgestemd op de leerdoelen en praktijk van jouw organisatie. Jullie ervaren hierdoor verschillende voordelen:

Inhoud op maat

Het programma sluit exact aan op jullie leerdoelen en praktijk.

Borging van kennis

Kennis blijft beter behouden in de organisatie.

Kostenefficiënt

Efficiënte investering in het kennisniveau van de organisatie.

Binnen jullie schema

Opleiding binnen jullie planning en op jullie locatie.

Bespreek de mogelijkheden

Plan een vrijblijvend adviesgesprek om het programma op maat te bespreken.

Onder andere deze opdrachtgevers gingen je voor:

Houd mij op de hoogte

Onze privacy-policy

Partners CX & Data in Finance congres

 

Vul hier het wachtwoord in wat je per mail hebt ontvangen.

Inschrijven is (nog) niet mogelijk. Via onderstaand formulier houden we je graag op de hoogte.

 

Onze privacy-policy

Persoonlijk advies nodig?

Hoi, Ik ben Sandra en ben een specialist op dit vakgebied. Je kunt mij bereiken via onderstaande gegevens of via de chat.

040 2972 770 sandra.donkers@euroforum.nl

Productaanbod

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van vakgebied Financieel

Onze privacy-policy